Praca domowa odrabiana na kolanie ;)

2015-03-12 10.24.32 (1)

Tak wygląda moje kolano po porannej rehabilitacji. Jestem w trakcie przymusowego odpoczynku spowodowanego urazem kolana. Ciężko jest nic nie robić… To doświadczenie nauczyło mnie jednak czegoś. Nie wystarczy pójść na rehabilitację raz w tygodniu. Dbać o siebie trzeba codziennie!

Zdaje sobie sprawę, że dla wielu z Was wygospodarowanie nawet pół godzinny dziennie na ćwiczenia wydaje się zadaniem na miarę przebiegnięcia maratonu. Też tak sądziłam… do niedzieli. Kiedy po przebiegnięciu 100 metrów ból w kolanie był potworny, że nie mogłam dalej biec. Teraz mogę gdybać, ale… gdyby poświęcała wcześniej chociaż 15 minut na ćwiczenia kolana CODZIENNIE, dziś nie musiałbym jechać na 8 do Pruszkowa, nie stałabym w korku, a później nie musiałabym szybko nadrabiać zaległości w pracy… i tak dalej :)

Dlatego namawiam Was, żebyście nie popełniali tego samego błędu i już dziś zaplanowali codzienny kwadrans z ćwiczeniami.  Oto kilka zalet takiego przedsięwzięcia:

– łatwo wchodzą w nawyk. 15 minut ruchu wieczorem pozwoli Wam łatwiej zasnąć, a poranna gimnastyka rozbudzi organizm i pozwoli wejść w nowy dzień z większą dawką energii!

– dalej długofalowe efekty. Doceni to każdy, kto tak jak ja z powodu zaniedbania będzie musiał za swoje lenistwo cierpieć ;)

– zwłaszcza przy stwardnieniu rozsianym systematyka jest ważna. Codziennie pracujemy na to, żeby nasze ciało lepiej znosiły obciążenie, jakim jest choroba. A ona nigdy nie przestaje istnieć, więc walczyć z nią trzeba każdego dnia!

– to może być miło spędzony czas. Włącz przyjemną muzyczkę i do dzieło!

 

Polecam Wam kilka zestawów ćwiczeń, które można znaleźć na portalu SM24.pl. Dla każdego coś miłego:

1) ćwiczenia z ekspertami ds. rehabilitacji ruchowej na różne dolegliwości. Rozciągające, wzmacniające, poprawiające koordynację, ćwiczenia na wózku i wiele innych.

2) Fitness z Katriną składający się z zestawów ćwiczeń o różnej intensywności i dużej dawki pozytywnej energii od prowadzącej zajęcia.

3) moje ukochane, czyli joga! Pomaga nie tylko wzmocnić i rozciągnąć mięśnie, ale też pozwala ukoić nerwy i zmniejszyć stres. Dla osoby ze stwardnieniem rozsianym to szczególnie ważne. Ćwiczenia są dostosowane do potrzeb osób z SM.

 

Jeżeli trudno Wam zmobilizować się do ćwiczeń w domu, może warto wybrać się na ćwiczenia grupowe? To też dobra okazja na nawiązanie nowych znajomości i miłe spędzenie czasu. Oto kilka miejsc, gdzie można poćwiczyć i pomedytować w Warszawie za darmo!

Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego, Oddział Warszawski:

  • Joga w życiu codziennym, piątek 15:30-17:00 lub na zapisy w „Joga studio” dla osób bardziej sprawnych ruchowo
  • Tai-chi, poniedziałek 15:30-17:00, środa 15:30-17:30
  • Członkowie PTSR-u Oddział Warszawski mogą bezpłatnie korzystać z trzech basenów:
  • Zajęcia taneczne
  • I wiele innych. Wszystkie sprawdź na tu: http://ptsr.waw.pl/rehabilitacja/

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest członkostwo w PTSRze. Opłata roczna wynosi zaledwie 36 złotych.

Warsztaty medytacji w Warszawskiej Szkole Medytacji

Najbliższe spotkania odbędą się 18 i 25 marca. Informacje i zapisy: warszawa@mantra.pl, tel. 0507 857 659 – Ola Więcej informacji na stronie: http://www.mantra.pl/warszawa/

Sahaya Joga

Darmowa zajęcia z medytacji odbywają się w kilku lokalizacjach we wtorki i czwartki. Sama jeszcze nigdy nie byłam, chociaż kilkukrotnie się wybierałam ;) ale może ktoś pojawi się tam przede mną i napisze jak wrażenia po zajęciach. Informacje o dokładnych godzinach i miejscu zajęć na stronie: http://sahajayoga.pl/kontakt/medytacja-warszawa/

 

Tego, co sami dla siebie zrobicie, nie odbierze Wam nikt! Dlatego nie warto czekać, zwlekać, ani odkładać. Każdy dzień jest doskonały, żeby zacząć walczyć o lepsze jutro. 

Podziel się z innymi
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>